“No sacrifiquis mai les conviccions personals per les opinions o desitjos dels altres” – Ayn Rand.

Aquesta filòsofa creia que tenim una missió a la vida, que consisteix a assolir el nostre màxim potencial i la felicitat.

Per aconseguir-ho, pensava que hem d'emprendre un camí de creixement personal guiant-nos pel nostre desig de millorar, però alhora assumint la plena responsabilitat per les nostres decisions i accions.

No esperis el cap de setmana: cinc maneres de tenir cura de la teva salut mental a la feina avui

 

Sovint busquem un treball significatiu que ens satisfaci, o ens esforcem per conciliar la vida laboral i la vida familiar intentant evitar l'esgotament. Aquestes són activitats admirables, però per si soles no són suficients per mantenir la nostra salut mental; és important tenir cura de nosaltres mateixos durant la jornada laboral no només fora de l'horari.


Els líders de pensament brillants i els professors espirituals sovint comparteixen pràctiques que utilitzen per portar la consciència, l'alegria i la intencionalitat al lloc de treball.


Aquí teniu cinc maneres de tenir cura de la vostra salut mental a la feina, inspirades en la seva saviesa.

1. Organitzeu-vos.

T'has adonat que treballar en un escriptori desordenat pot dificultar l'eficiència, bloquejar la creativitat i consumir energia? D'altra banda, un espai organitzat adornat amb articles escollits que provoquen alegria pot augmentar la productivitat, la concentració i la inspiració.


La reconeguda experta en neteja, autora i fundadora de best-sellers, Marie Kondo, ofereix passos senzills en el seu estimat procés del mètode KonMari .

  • Ordena tots els objectes de l'oficina en categories: llibres, papers, diversos i sentimentals.
  • Comença amb els llibres. Recolliu un a un. Observa si et provoca alegria. Si és així, poseu-lo en una pila per guardar-lo. Si no és així, agraïu-lo per haver-vos servit bé, descarteu-lo o doneu-lo. Fes això per a cada llibre. A continuació, passeu a les altres categories en l'ordre anterior.
  • Un cop hàgiu escollit articles que despertaran alegria de cada categoria, assigneu un lloc per a cada element. Utilitzeu safates i recipients segons sigui necessari. Si col·loqueu cada element en un lloc designat, podeu substituir-lo fàcilment al final del dia per mantenir el vostre espai ordenat.

Al seu lloc web, Kondo explica què diferencia el seu mètode: "Molta gent ha equiparat el meu mètode d'ordenació amb el minimalisme, però és molt diferent. El minimalisme defensa viure amb menys; el Mètode KonMari ™ anima a viure entre els articles que realment estimes".


Preneu-vos un moment per imaginar com es podria veure i sentir el vostre espai de treball. Establiu un temps al vostre calendari per ordenar l'espai i, a continuació, observeu com és més suau el vostre flux de treball.

2. Fes pauses conscients.

És fàcil absorbir-se en la feina, i encara que ens agrada el que fem és essencial fer pauses per a la nostra salut mental i sentir-nos el millor possible.

Sabent que la vida pot ser plena, Deepak Chopra aconsella: "Si et costa dedicar només de 10 a 15 minuts del dia per meditar, el següent millor és donar-te intervals curts de temps interior al llarg del dia".

Suggereix aquestes pauses:

  • Dempeus i estirant-se almenys cada hora
  • Consulta amb tu mateix regularment per veure si et sents centrat
  • Trobar temps durant la jornada laboral per estar sol a l'exterior, fins i tot durant 2-5 minuts per meditar
  • Preneu-vos el temps per tornar a centrar-vos després d'una experiència d'estrès.

Registrar-se amb tu mateix només triga un moment. Atureu-vos, feu unes quantes respiracions profundes i observeu com us sentiu. Si ja us sentiu centrat, fer un descans és una mesura proactiva per a la vostra salut mental. Si us sentiu malament, no espereu que l'estrès desaparegui per si sol. Preneu-vos una pausa més llarga i sortiu fora per una mica d'aire fresc i una nova perspectiva.


De fet, pots dedicar-te un moment per aixecar-te, estirar-te i gaudir d'unes quantes respiracions profundes?

3. Observeu els disparadors.

Pot passar a qualsevol lloc, inclòs a la feina. La manera com interpretem una mirada o un correu electrònic pot fer que ens sentim activats i ens enganxem a una sèrie de sentiments incòmodes que van des de la ira fins a la culpa fins a l'autoretreu. Perquè sovint no podem suportar asseure's amb la molèstia, retrocedim en un alleujament temporal. Podríem arrebossar-nos, tornar a casa i beure massa o menjar en excés, o tancar-nos.


En un article per a Lion's Roar, la reconeguda professora de meditació i autora Pema Chödrön ens ajuda a entendre què està passant. “Al nivell més subtil, sentim un enduriment, una tensió, una sensació de tancament. Aleshores sentim una sensació de retirada, de no voler estar on som. Aquesta és la qualitat enganxada". Per evitar sentir allò que no volem sentir, actuem d'una manera que no ens beneficiarà a llarg termini.


Fer una pausa en el moment per notar què passa dins nostre quan ens enganxem pot ser suficient per evitar que reaccionem d'una manera que podríem lamentar. En la pausa, assistim al que passa, ens relaxem i avancem d'una manera més hàbil.


Chödrön afirma que la meditació és el que ho fa possible. Practiquem sobre el coixí asseguts amb incomoditat, veient com sorgeix i disminueix mentre evitem enganxar-nos. Aleshores també ho podem fer durant la nostra jornada laboral.


Tens una pràctica de meditació? Per començar o aprofundir en la vostra pràctica, descarregueu l'aplicació Chopra per a centenars de meditacions guiades i pràctiques personalitzades.

4. Descobreix l'alegria en repensar les teves creences.

El psicòleg organitzacional i autor més venut Adam Grant parla de l'alegria d'equivocar-se al seu llibre Think Again . A través de la seva investigació, Grant va descobrir que hi ha persones que s'aferren a les seves creences i que troben alegria en saber que s'equivocaven. Si ens aferrem fortament a les nostres creences, aleshores quan les creences es qüestionen, la nostra resposta de lluita o fugida s'activa i ens posem estressats, agitats i a la defensiva. D'altra banda, si mantenim les nostres creences a la lleugera, ens interessa més descobrir la veritat que no pas haver de tenir raó. Això pot promoure una sensació d'alegria en el procés de descoberta, en lloc d'estressar-se per haver demostrat que està equivocat.


Segons Grant, "L'objectiu és no equivocar-se més sovint. És reconèixer que tots ens equivoquem més sovint del que voldríem admetre, i com més ho neguem, més profund serà el forat que cavem per nosaltres mateixos".


Si com a líders i col·legues demostrem l'alegria d'equivocar-nos quan aprenem alguna cosa nova, aleshores creem una cultura que valora compartir dades, aprendre i créixer els uns dels altres. Quan totes les veus se senten segures per compartir i contribuir, l'empresa prospera.

5. Centra't en qui t'estàs convertint, no només en el que estàs fent.

"La teva feina no sempre et satisfarà [...] La teva feina no és qui ets, és només el que estàs fent en el camí cap a qui et convertiràs".- Oprah Winfrey


Aquest consell és rellevant per a les nostres vides a totes les edats. Sempre ens estem convertint, i cada dia tornem a començar. Durant els dies, setmanes o mesos en què alguns aspectes de la nostra feina no són satisfactoris, podem centrar la nostra atenció en les lliçons que estem aprenent, la força que estem guanyant i les habilitats que podem utilitzar en el futur. En lloc d'augmentar l'estrès, podem acceptar els beneficis de l'experiència i recordar que tot és un trampolí cap a qui ens estem convertint.


Un fil conductor en totes aquestes tècniques és la tranquil·litat a través de conrear una major consciència d'un mateix: notar el que provoca alegria a l'hora d'ordenar, sentir quan necessitem una pausa a la feina, fer una pausa quan sentim que ens enganxem, no vincular la nostra identitat a les nostres creences i recordant que cada experiència és una oportunitat per convertir-nos en més del que volem ser.